lördag 14 mars 2009

Vill göra ny tatuering

...damn vad sugen jag är på att göra en ny tatuering då. Satt och zappade mellan kanalerna på tvn förut och hittade nån repris av Miami Ink. Fan så grymma dom är på att tatuera. Det finns så ju så många saker som jag vill göra, men sorgligt nog så kostar det ju en hel del cash att göra dom. Har i alla fall planer på att göra en stor tatuering över hela ryggen. Jag vet vad jag vill ha för motiv och så, men jag behöver bara hjälp med att rita den. Tycker det är riktigt nice med religösa motiv, texter och ansiktsporträtt. Kat Von D har ju riktigt grymma tatueringar! Jag gillar hur hon har blandat de olika motiven och personligen så tycker jag black and grey är snyggast. Färger har en tendens att blekna och bara se kladdiga ut. (I och för sig så bleknar väl alla tatueringar?)

Ska nog ta och boka en tid för tattoo i veckan som kommer. Nu när våren börjar närma sig också så verkar hela staden bli tatuerings-galen. As svårt att få en tid ju. Och på sommaren är det ju i princip helt omöjligt att få tag på tid.. Om man inte har lust att vänta i 3 månader vill säga. Jag har i alla fall bestämt mig för att göra en gaddning på bröstet. Och då menar jag inte nån liten sak utan jag har planer på att göra hela bröstet. Dock har jag samma problem där med motivet. Jag vet vad jag vill ha, men jag behöver någon som kan rita upp den. Hittar inga motiv alls på nätet som är likvärdiga så det lär bli en "one of a kind" som jag ska göra. Har så många planer på vad jag ska tatuera så jag antar att det bara är att boka upp en 2 sittningar (á 3 timmar) varje månad så man kommer någonstans. Dock behövs cash till det och det saknas tyvärr fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar