onsdag 25 mars 2009

Fronda - Generation Robot

Jag laddade ner Fronda's nya skiva "Generation Robot" förra veckan och har lyssnat igenom den ett par gånger nu. Som vanligt så tycker jag att han håller mycket hög klass på texterna och musiken. Favoriten på skivan måste nog vara låten "Jag stannar väl kvar". Jag tycker att den känns brutalt ärlig och man har lätt för att kanske känna igen sig själv i låten. Fronda har en otrolig förmåga att fånga relevanta saker som händer i samhället, i tv, i politiken osv i sina texter. Finns en del såna låtar på skivan. Låten "Andas" tycker jag känns riktigt fräsch och ärlig. Man kan säga att Fronda har satt ord på det som många människor egentligen går runt och tänker. Har du inte hört hans nya skiva så går den att ladda ner helt gratis och helt lagligt ifrån hans hemsida (http://www.fronda.se/).

1 kommentar:

  1. Trodde inte du lyssnade på Fronda men han är så jävla grym!
    Keep in touch, I know that ur hurt :(

    SvaraRadera