fredag 13 mars 2009

Musik till förfesten

Oh yeah! Äntligen fredag igen och ännu en veckas hårt arbete är utfört. Nu väntar den efter längtade helgen. Ikväll ska jag och några polare ut och ta ett par öl. Det är faktiskt rätt så skönt att bara kunna ta ett par glas och känna att man är ledig imorgon. Ett bra avslut på den tuffa arbetsveckan. Förövrigt sitter jag just nu och försöker få ihop en schysst skiva till förfesten. Varför är det så svårt att hitta lite dom "nyare" party-låtarna? Måste man vara DJ för att kunna hålla sig uppdaterad med den senaste hiphop/RNB musiken? Hur som helst så funkar det ändå rätt bra att spela några klassiker som många redan har hört. Än sålänge har jag bara fått ihop cirka 10-15 låtar som garanterat funkar.

1. Al Azif vs Adam Tensta feat. Dr.Alban - My cool
2. Enur feat. Natasja - Calabria (M.I.M.S. remix)
3. Joey Montana Ft. Predikador - Freaky
4. Big Ali & O'neal McKnight ft. Heavy D - Champagne Red Light
5. Al Azif vs Crossfire - Lady
6. Tribal King - Hands Up
7. Mokobe ft. Mory Kanté & M. Lamine - African Tonik
8. DJ Nelson feat. Erick Right - El Strip Club (Official RMX)
9. Rihanna - Disturbia
10. J5 & Double X Ft. Akon - Saviour Tonite
11. Flo Rida feat. Will.I.Am - In The Ayer
12. Lil Wayne - A Milli
13. Elephant Man Ft. Chris Brown - Feel The Steam
14. T-pain - Church (Future Presidents Remix)
15. Hani - Blinded


Det var ganska så nyligen som jag hittade gruppen Tribal King och jag måste säga att jag gillar verkligen deras beats. Vet inte varför, men jag diggar verkligen franska. Coolt språk. Även Mory Kanté kickar ju sina låtar på franska. Dock förstår jag inte så värst mycket av texterna, men jag tycker ändå att musiken svänger grymt! Har ni inte hört någon av dom än så kan jag rekommendera att ni försöker hitta låtar med dom. Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag spela in en ny låt. Den kommer upp på hemsidan (http://www.aidon.tk/) imorgon när jag har vaknat. Ska sova ut ordentligt och bara njuta av helgen. Ha en toppen kväll! Det ska i alla fall jag ha. Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar