söndag 29 mars 2009

Das Boot

...jag satt och skrev på mina texter igår när J-B ringde upp mig på mobilen. Dom hade varit i marielund, i en festlokal, och festat loss under kvällen och nu var det dags för utgång. Själv hade jag inte druckit en droppe och jag vet inte om jag var så värst sugen på att kröka heller. Hur som helst så tog vi en taxi ner till hamnen och gick på Das Boot. Jag har aldrig varit där tidigare så jag visste inte riktigt vad det var för nåt, men vi tänkte ge båten en chans i alla fall.

När vi kom dit så var det svin kallt ute och givetvis hade det hunnit bli kö in. Sen fick vi höra att dom inte tog kort på båten. Som tur var hade vi precis tagit ut kontanter. Jag brukar sällan ha kontanter på mig. Betalar hellre med kortet när jag är ute. När vi väl kom in så hängde vi in jackorna och kollade runt lite på båten. Det fanns tre stycken olika dansgolv. På det första golvet var det rock och pop musik typ. På det andra golvet var det reggae och dancehall. Och på det tredje golvet så var det hiphop för hela slanten. Självklart satt vi oss i baren där hiphop musiken var. Tyckte ändå att det var mycket folk som var där, men dom som hade varit där tidigare tyckte att det var en ganska så lugn kväll ändå. Hoppas att Das Boot kommer att köra fler gånger. Det var mycket trevligt!

2 kommentarer: