lördag 28 mars 2009

En riktigt soft lördagskväll

...just nu sitter jag här i min ensamhet och skriver på en ny låt. När jag tänker efter så var det ganska så länge sen som jag bara satt och skrev. Texten som jag håller på med just nu är en reflective-track. Fokus på livet, kärlek och allmänt filosofiska tankar. Jag spelade in den första versen nyss så jag kommer nog bli klar med hela låten under kvällen, eller inatt. Måste säga att det är riktigt skönt att bara få sitta och skriva direkt ifrån hjärtat. Jag tycker det är otroligt skönt när man fixat ett soft beat och inte känna nån tidspress på texten och att man måste bli klar inom en viss tid. Skönt att bara få ta det i sin egen takt och arbeta på texten i lugn och ro. Har inga planer för kvällen så det känns riktigt chill. Nu ska jag skriva vidare och ta en kopp kaffe. Chillin' in the studio, rhymes n' lyrics, makin' music, just me and myself...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar