lördag 21 mars 2009

Underground rap 2

Nu tänkte jag ännu en gång passa på att tipsa om lite bra musik. Den här gången blir det lite "underground rap". Dock är vissa låtar ganska så gamla, men det spelar ju ingen roll. Riktigt bra låtar är odödliga! Jag hittade en mapp som jag hade på datorn med bara såna låtar. Har ni inte hört någon av dom så kan jag verkligen rekommendera dom. Riktig hiphop för alla riktiga hiphop-heads! Här följer en liten lista på vilka som är mina favoriter;

1. Phonosapiens - Smokey phonos
2. Jedi Mind Tricks - Rise Of The Machines (Ft. Ras Kass)
3. Sabac - The Commitment
4. Snowgoons - Knockatomi Plaza (Ft. Side Effect)
5. Pacewon - Children Sing (Ft. Mr. Green)
6. Sean Price - One
7. Non Phixion - Black Helicopters
8. Immortal Technique - Obnoxious
9. Jedi Mind Tricks - Blood In Blood Out
10. Binary Star - Masters Of The Universe
11. Apathy - All About Crime
12. Double A.B. - Dedication
13. Living Legends - She Wants Me
14. Snowgoons - Starlight (Ft. Viro The Virus)
15. Celph Titled - 616 Rewind (Ft. Tonedeff, Deacon the Villain, Sankofa, Kno & Kashal Tee)


Det finns givetvis många, många fler låtar än dom som jag har nämnt här som är grymt bra. Men det är den här typen av musik där man finner intelligenta texter, ärlighet, kärlek till hiphop och riktigt skillade emcee's. Detta är vad man kan kalla the real deal och det är definitivt ingen mainstream hiphop. Smutsiga beats, sköna samplingar och cuts för att sammanfatta musiken i korthet. Fler tips på sköna låtar kommer inom kort! Stay tuned...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar