måndag 18 maj 2009

Tallinn resan

I fredags åkte jag till Estland (Tallinn) på kryssning med firman. Vi började med att grilla och dricka ett par kalla bärs innan vi tog bussen till Stockholm. Båten som vi åkte med till Tallinn hete Baltic Queen och den var tydligen rätt så ny. När vi gick på båten så började vi med att ha konferans och senare på kvällen så åt vi en tre-rätters middag på en av båtens finaste resturanger. Efter maten så var jag rätt så seg så jag gick till hytten och slappade ett tag. Givetvis så festade vi loss på båtens nattklubb lite senare på natten och då gick röjde vi rätt så ordentligt. Party like a rockstar!

Nästa morgon var det inte så roligt att gå upp klockan sju för att hinna slänga i sig nåt på frukost buffén, men efter att man svept i sig en gin & tonic så kände man sig mycket bättre. När vi kom i land så vart det en rundtur med buss i Tallinn och en guide som berättade om olika byggnader, platser, minnesmonument ifrån Estonia-katastrofen, C.C.C.P.-tiden och andra saker som turister kan tänkas vilja veta. Mycket intressant, måste jag säga. Och efter den guidade bussturen så besökte vi även den ortodoxa Alexander Nevsky Katedralen.

Lite seg vart man av att gå runt i Tallinn när man varit ute och festat rätt så hårt kvällen innan på båten, men när firman bjuder på allt så gäller det att man håller god min och följer med på allt vad det innebär. Sen gick vi på resturang i centrala Tallinn och då kom man igång igen. Under middagen så serverades det en hel del vodka snapsar, öl och vin. Efter det så tog vi en välbehövlig promenad tillbaka till båten. Handlade ett par flaskor i tax-freen också innan jag gick tillbaka till hytten igen för att krascha ett par timmar.

Sista kvällen så hängde vi mest på båtens Ciggar-klubb och i Trubadur-baren. Jag tyckte ändå att jag tog det rätt så lungt, men när jag vaknade nästa dag så var jag grymt sliten efter två dagars festande. Nästa helg funderar jag på att bara ta det lungt, men troligtvis så kommer jag vara party-sugen igen. Hur som helst så var det en grymt kul resa! Tänkte jag skulle slänga upp lite bilder här i bloggen senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar