fredag 22 maj 2009

Nostalgi

För ett tag sen så satt jag här hemma med några polare och lyssnade igenom gamla skivor som jag hittade i bokhyllan. Det vart en hel del såna där låtar som man lyssnade på när man gick i typ lågstadiet/mellanstadiet. Det var allt ifrån Iron Maiden, Madonna, Guns'N'Roses, Modern Talking, Kiss, The Beatles, Metallica, Michael Jackson och Europe. Det vart en riktig nostalgi-tripp kan man säga. Hahaha!

Konstigt nog så tycker jag att vissa låtar som jag gillade när jag var yngre inte alls låter lika bra idag? Men så finns det ju såna låtar som är odödliga och som har gått och blivit klassiker på gamla dar. Det är en rätt så salig blandning av musikstilar om man tänker efter, men jag lyssnar fortfarande på nästan alla stilar. Jag är vad man kallar en allätare när det kommer till musik. Dock har musiksmaken ändras en hel del genom åren och idag så uppskattar jag musik på ett helt annat sett än vad jag gjorde då. Hur som helst så var det en mycket trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar