tisdag 5 maj 2009

Jag har lärt mig


...att du aldrig ska säga nej till en present från ett barn.
-
...att du alltid kan be för någon annan när du själv inte har styrkan att hjälpa på något annat sätt.
-
...att hur seriöst jag än förväntas se på mitt liv, så behöver alla ha en vän att skoja med.
-
...att det enda en människa ibland behöver är en hand att hålla i, och ett hjärta hos någon som förstår.
-
...att vi ska vara glada för att Gud inte ger oss allting vi ber om.
-
...man inte kan köpa allt för pengar.
-
...att under en annan människas hårda skal döljer sig någon som vill bli älskad och uppskattad.
-
...att Vår Herre inte skapade allt på en dag. Vad får mig att tro att jag kan?
-
...att kärlek, inte tid, läker alla sår.
-
...att det lättaste sättet att få mig själv att växa är att omge mig med människor som är klokare än vad jag själv är.
-
...att alla du möter förtjänar att hälsas på med ett leende.
-
-Andy Rooney-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar