onsdag 13 maj 2009

Kreativitet

Idag känns det som om jag har varit rätt så kreativ ändå. När jag kom hem från jobbet så satt jag mig i studion och skrev klart de sista raderna på text som jag påbörjade förra helgen. Jag hann även med att skriva klart yttligare tre texter som jag nästan hade glömt bort att jag hade. Jag satt och gick igenom en del av alla beats som jag har och där hittade jag dom. (!) Det är sällan som jag skriver klart en text på en och samma dag. Numera tar jag längre tid på mig att skriva och därav så blir det inte lika mycket låtar som släpps. Förr kunde jag droppa en ny låt varje vecka, men nu när man jobbar så har man inte riktigt tid eller ork för att sitta med musiken så fort man är ledig. Nu är det mer "effektiv-tid" som gäller när jag väl sitter med musiken och är kreativ. Känns mer välarbetat och genomtänkt när man sen släpper låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar