tisdag 21 april 2009

Skriver nya texter

Efter att ha varit sjuk en ganska så lång tid så börjar jag sakta men säkert att bli bättre. Förkylningen som jag drog på mig för ett tag sedan satte sig ordenkligt och påverkade halsen så jag har inte kunnat spela in något nytt material alls. Jag har dock lagt ner väldigt mycket tid på att skriva texter och att lägga ihop beats som jag vill ha med på den nya skivan som jag nu har påbörjat. Har även hunnit med att lyssna på mycket musik så nu har jag inspiration igen till att skriva. Det känns som om jag har hittat den typen av beats som jag vill lägga ner mycket mer tid på. Abbott meckade ihop en speedad version/loop på Nas låt "Made you look" och den vart sjukt grym. Jag ska försöka hinna med att spela in den i helgen.

Förövrigt så håller jag på och laddar upp inför premiären av Hiphop Invasion som går av stapeln nu på fredag @ Svea Skeppet i Norrköping. Artister på scenen är Rootpeople (LKPG), Verbalize (NKPG) och Dowmatic (SKPG). Mycket har planerats inför fredagen och det har varit fullt upp med att montera upp ny belysning och piffa upp på Svea Skeppet inför premiären. Det kommer att bli en riktig toppen kväll för alla som kommer dit och besöker! Nu ska jag nog ta och skriva lite till på min text innan jag slänger mig framför tvn och slappar. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar