tisdag 7 april 2009

...sjuk igen

Efter att jag har legat sjuk hela helgen så kände jag mig faktiskt mycket bättre på söndagen. Det mesta av förkylningen hade släppt och feber var borta. Så när jag vaknade på måndag morgon så kände jag mig så pass frisk att jag gick till jobbet. Det skulle jag inte ha gjort. Idag ligger jag med hög feber, är precis genom förkyld, hostar som en dåre och mår inte så speciellt bra. Tog två panodil när jag vaknade idag och sen fick jag ringa och sjukskriva mig. Inget vidare att ligga hemma och vara precis utslagen. Finns det nåt tråkigare än att ligga sjuk? Man har ju liksom ingen ork till att göra saker som man igentligen skulle passa på att göra medans man ändå är hemma. Nu gäller det bara att bli frisk så fort som möjligt. Dricka mycket vatten, tugga panodil och försöka sova ut skiten. Någon som har tips på hur man blir av med förkylningen snabbare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar