onsdag 29 april 2009

Nemonic

Idag har jag suttit i studion hela dagen. Jag har lyssnat igenom en sju helvetes massa beats som jag tänkte arbeta med till min nästa skiva. Den här gången tänkte jag göra en dubbel-skiva. En skiva med straight-up rap-shit och en skiva som har lite mer moderna beats, eller hur man ska säga. Hittade en hel mapp med beats som jag fick av Nemonic för ett par år sedan och jag tycker fortfarande att dom är grymt sköna. Jag gillar såna smutsiga beats med schyssta samplingar och en sån där melodi-slinga som gör att man nästa blir hypnotiserad. Idag så spelade jag in en låt på en av Nemonic's beats och jag tycker nog att den vart rätt okej ändå.

Det var rätt länge sen jag spelade in något nytt, men nu tänkte jag sätta igång på allvar igen. Känner att jag har blivit lite lat när det kommer till att trycka på rec. Hmm, det måste bli ändring på det snarast. Jag måste bara hitta någon beatmaker som kanske kan sponsra mig med beats. Det börjar faktiskt att bli lite små segt att kicka på freebeats och sånt som alla andra rappare också kör på hela tiden. Man vill ju liksom ha sitt eget, skapa sitt eget sound. Dock är priserna på beats relativt höga och min ekonomi har inte direkt utrymme för ännu en utgift. Hur som helst så kände jag att jag bara var tvungen att name-droppa Nemonic. En grymt skillad beatmaker som kommer gå långt. Big up!

1 kommentar:

  1. Tack för props mannen!! Logga in på msn eller kasta iväg ett mail så kokar jag ihop fler beats!

    Peace!

    SvaraRadera