onsdag 4 november 2009

Poetry Slam

Igår så var jag och J-B på ett Poetry Slam som anordnades på Svea Skeppet. Jag har aldrig varit på nåt sådant så jag vara bara tvungen att gå och kolla vad det var för något. Hur som helst så tog vi ett par öl, beställde en taxi och drog dit. Det satt en grupp poeter med sina papper och gick igenom vem som skulle gå upp först. En scen, en mikrofon och en spotlight. En tjej kliver upp på scenen och det är tydligt att hon är nervös. Hon kör sin poesi och folket applåderar. De hade en jury på tre personer som skulle poängsätta hennes framförande och hon får ganska bra resultat. Sen vart det duell mellan två andra poeter. Hehe, jag fattade inte riktigt allt som sades, men det var intressant att lyssna på dom ändå. Inte så många som var där och det var synd. Skulle vara kul att se fler poeter. Den här kvällen hade dom visst bara tre stycken. Hur som helst så var det trevligt! Jag vart nästan lite sugen själv på att börja skriva lite poesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar