tisdag 2 juni 2009

L.A. Ink

Damn, vad sugen jag är på att tatuera mig igen då. I söndags när jag låg i soffan och slöade framför tvn så knäppte jag på L.A. Ink. När jag kollar i tattoo tidningar, eller på tattoo program på tvn så får jag alltid en massa nya idéer på tatueringar som jag vill göra. Problemet är inte direkt att det kostar mycket pengar utan att få tiden att räcka till. När man exempelvis bokar tid på Lucky 7 här i Norrköping så är vänte-tiden sjukt lång. Oftast så får man vänta i över en månad innan man får nån tid.

Givetvis finns det fler ställen man kan gå till, men när man har gjort många tatueringar hos en artist så vill man gärna fortsätta göra hos denne så att man håller "samma stil" som resten av gaddningarna. Hur som helst så tänker jag påbörja en ryggtavla innan det här året är slut. Jag tänker även "göra klart" armarna, men då måste jag fundera ut vilka motiv jag vill ha. Självklart vill man ju göra nåt som är personligt för en själv. Man vill ju inte bara gå in och välja ut nåt motiv ur en katalog som vem som helst kan bära. Blir lite ikea-känsla över det då, tycker jag. Nej, en tatuering ska symbolisera nåt, vara personlig, vara ett minne för någon/något man vill minnas. En tatuering ska spegla själen. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar